zaterdag 16 mei 2009

Cartoons

Ik heb terug enkele cartoons gemaakt voor mijn huisgenoot Wouter Rombouts, die journalistiek studeert en samen met zijn klas een krant maakt. Deze keer geen digitale krant maar een gedrukte krant. Binnenkort als de krant uitgebracht wordt, zal ik de cartoon tonen welke in de krant staat (voorpagina!).
Hieronder staan 2 cartoons rond het thema temptation island (hier kan je de volledige recensie lezen). Deze cartoons werden dus niet gebruikt. Uiteindelijk heb ik cartoons gemaakt voor een ander artikel. Weldra op deze blog en in StrafBlad te zien. Hou de blog dus zeker in't oog!


5 opmerkingen:

jangojim zei

haha, twee grappige cartoons, Kenneth !

maar een paar dingen over het visuele.
constructieve feedback he :), hou u vast
Den uitlachtelevisie is visueel den beste. int algemeen, maar ook als cartoon. tekenstijl is heel leuk.

1. ik vind persoonlijk grijs als kleur ni goe werken. Zeker ni als achtergrond. Felle leuke kleurkes werken beter ( die ge goe gebruikt voor de rest ). ge moet is kijken naar Lectrr zijn kleurwerk. daarmee heb ik al alles gezegd over de uitlachtv-cartoon. die is heel goe voor de rest.

2.den andere kan beter visueel. typografie van de titel is n beetje slordig :), en "in mexico" zou ik beter helemaal links zetten. over de witte kader: teken de rand van die kader.

3.lijnvoering is keigoe, van manneke en van da rondeke linksonder bv. maar ik ben absoluut geen voorstander van blurry softe photoshop-brushkes. ik weet ni waarom, ma da ziet er ni zo goe uit op de een of ander manier. in de uitlachcartoon hebt ge da ni ( behalve de schaduw, maar dat mag, dat valt niet zo op ). ik zou hier gewoon alles echt tekenen en simpel inkleuren. een kader rond die "gringo el novio.."

Positieve constructieve feedback he, no offence, ge zijt goe bezig ! :) ge ziet maar of ge het nuttig of waar vindt of ni.
good luck !

Julian zei

Ik heb me waarlijk twee breuken gelachen!
En ik heb geen constructieve feedback te geven, want ik heb K.N.T.s niveau alsnog niet bereikt.

KNT zei

Merci mannen!

@ jangojim: je hebt wederom volkomen gelijk. Zeker uw commentaar over de eerste cartoon, die cartoon vind ik slordig. De bedoeling was om het beeld van Gringo tijdens het kampvuur zo goed mogelijk na te tekenen (alléja qua kleuren en achtergrond) en daarbij ook die blurry achtergrond en het kadertje onderaan. Uiteindelijk is het wat 'te' geworden en dat gaat niet goed bij cartoons. Ik ben zeker geen fan van mijn typo, daarom gebruik ik ook liever fonts dat ik op internet vind. Maar voor cartoons moet je handgeschreven letters gebuiken, vind ik. Dat moet inderdaad beter bij mij! (Had ik maar zo'n handschrift als de Serge, echt een zalige typo.)
De andere cartoons die ik voor de krant gemaakt heb (en weldra op de blog staan) zijn helemaal anders qua stijl. Veel soberder qua kleurgebruik. Die vind ik veel beter gelukt, ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. tis wa Zaza stijl...
Less is more, moet ik blijven onthouden.
Echt bedankt voor uw commentaar! Zeker blijven doen!

@julian: bedankt voor het compliment maar je mag gerust constructieve feedback geven hoor. Niveauverschillen zijn er niet. Eerder stijlverschillen ;)
Hopelijk tot binnenkort in de studio of op een workshop. (we zouden de Serge dringend eens moete spamme met smeekmails...)

Julian zei

Hahaha! Geen niveauverschillen?

Kenneth toch :) Jij gaat "ne grote" worden, ik niet hoor. You've got the skills, I've got the chills!

All hail Kenneth!

Doraemon The Movie zei

Groeten
dank u