dinsdag 12 mei 2009

Jason and the argonauts

Ik weet niet of iemand Ray Harryhausen kent, maar die man is echt belangrijk geweest in de filmwereld. Vooral in special effects was hij de grondlegger van de stop motion animatie.
Hie kan je en paar voorbeelden zien van zijn werk:



Ik heb onlangs nog eens Jason and the argonauts (van 1963) gezien.
Toen kwam het idee om eens een vintage film poster maken met een beetje een 'grindhouse' look. Dit is het resultaat:


Trouwens een andere film met de stopmotion animatie van Harryhausen is 'clash of the titans'. Ook zeker eens zien. Momenteel zijn ze bezig met een remake...even ter info.

4 opmerkingen:

jangojim zei

Dude, ik hou van oude filmposters (geschilderde moeten dringend terug komen..die calico's ! hoe graaf is da ni ? ), ik hou daarenboven ook keihard van ray harryhousen (in filmmuseum van berlijn was er nen expo van) en creepy stopmotion, en ik hou keihard van jason and the argonauts ! :D ge zou zogezegd al weinig kunne misdoen met deze grave tekening. en het is idd echt wel heel graaf ! die penseelpen geeft het een geschilderde look. dat zocht ik echt, want met penneke kunde zo'n posters ni zo cool krijgen.

ik zou wel nog de titel bovenaan (jason) en daaronder (the greatest..) donkerder maken. en misschien ligt het aan de resolutie van deze afbeelding, maar de randen van de poster zijn wa pixel-achtig en kunnen beter denk ik.keep up the good stuff, duderino

Anoniem zei

Knap werk Kenneth Cools!

KNT zei

merci!
@ jangojim: je hebt gelijk ivm de titels, ik zal die eens aanpassen. Het moet idd nogwa gefinetuned worden.
zalig da ge Ray Harryhausen kent. Ik heb hem eigenlijk dankzij mij broer terug leren kennen. Die films had ik vroeger ooit wel eens gezien. Clash of the titans was me eigenlijk het meest bij gebleven.
Vooral het gevecht met Medusa.
http://www.youtube.com/watch?v=zBtAO4dYL98

Julian zei

Ik ken Ray Harryhausen (wie niet?), maar ik heb geen enkele film van hem gezien.

Ik denk dat ik in 1997 hoorde over "http://en.wikipedia.org/wiki/Sinbad_and_the_Eye_of_the_Tiger", omdat Star Wars-held Peter Mayhew daarin een rolletje heeft. En dan ga je natuurlijk research doen.

In Pixar's Monsters Inc. zit trouwens ook een leuke "nod" naar Harryhausen!



... en ik ben ook zware fan van calicots (met een "t", Dimi). Jouw poster is briljant, Kenneth!